jup1_02_150.jpgjup2_02_150.jpgjup3_02_150.jpg


Jupiter

Ανεμόπτερα Κατηγορίας F1H


[ Jupiter 1 ] - [ Jupiter 2 & 3 ] - [ Πτήση]

Εισαγωγή

Τα JUPITER σχεδιάστηκαν ειδικά για να μυήσουν τους νέους αερομοντελιστές στα μυστικά των αγωνιστικών ανεμοπτέρων, χωρίς να απαιτούν τις ειδικές γνώσεις, τον χρόνο και το κόστος των μεγαλύτερων ανεμοπτέρων επιδόσεων F1A (Α2).

Με μια ματιά στα κατασκευαστικά σχέδια των ανεμοπτέρων JUPITER, διαπίστωνα κανείς ότι διαθέτουν μόνο πλεονεκτήματα. Δεν είναι δυσκολώτερα από τα VENUS, παρ' όλο το μεγαλύτερο μέγεθος, ενώ έχουν μικρό κόστος με την επιλογή φθηνών υλικών και πρακτικών διαστάσεων.

Η ρυμούλκηση γίνεται χωρίς εκτροπές χάρι στον μηχανισμό ελέγχου του πηδαλίου διεύθυνσης (autorudder), η δε έξοδος από τα θερμικά είναι εγγυημένη από το σύστημα αλλαγής γωνίας του ουραίου φτερού στην θέση "μηδενικής" επιδόσεως (dethermalizer).

Τα Jupiter προσφέρουν την επιλογή μεταξύ τριών βασικών τύπων αεροτομών, (Jedelsky, flat bottom και undercambered) με ανάλογη κλιμάκωση της εκπαίδευσης στις αντίστοιχες κατασκευαστικές τεχνικές.

Η απόδοση στην πτήση είναι πολύ καλή, συγκρινόμενη με αποδόσεις ανεμοπτέρων ίσης επιφάνειας και ισοδύναμης αεροτομής και μπορούν να συναγωνιστούν σε τοπικούς αγώνες της κατηγορίας F1H. Επειδή τα JUPITER έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα το χαμηλό κόστος, και την γρήγορη κατασκευή, δεν είναι κατάλληλα για πτήση σε δυνατό άνεμο.

Τα ανεμόπτερα ελεύθερης πτήσης έχουν ένα ξεχωριστό προνόμιο. Η νίκη, η πρωτιά, είναι ανοιχτή σε όλους. Δεν υπάρχουν προγνωστικά. Μόνο συγκινήσεις και απολαύσεις.

Ευχόμαστε πολλές νίκες.

Γνωριμία με τα συστήματα autorudder και dethermalizer

Τα σχέδια των JUPITER

Στο επίσημο σχέδιο του Jupiter 1 η άτρακτος είναι σχεδιασμένη σε κλίμακα 1:1 δηλαδή σε φυσικό μέγεθος.

Για οικονομία χώρου όμως η κάτοψη του φτερού κα του ουραίου πτερύγιου είνα σχεδιασμένες σε κλίμακα 1:2, δηλαδή στο μισό των πραγματικών διαστάσεων. Για να διευκολυνθείς στην αναγνώριση των διαστάσεων του φτερού αυτές είναι σημειωμένες στο σχέδιο. Στη δεξιά άκρη του φτερού και του πτερύγιου θα δεις ότι δίνονται δύο διαστάσεις για την χορδή τους (το πλάτος τους). Οι μικρότερες δείχνουν το πλάτος κάθε κομματιού όταν προβάλλεται στο επίπεδο του σχέδιου, ενώ οι μεγαλύτερες δείχνουν το πλάτος του ξύλου που πρέπει να κόψεις στην πράξη.

Η ουσιαστική διαφορά των φτερών των Jupiter 2 και Jupiter 3 βρίσκεται στην αεροτομή τους. To J2 χρησιμοποιεί αεροτομή με ευθεία κάτω πλευρά (flat bottom), ενώ το J3 αεροτομή με κοίλη κάτω πλευρά (undercambered).

Στην κάτοψη του σχεδίου η αριστερή έδρα και το αριστερό μισό της κεντρικής έδρας (αριθμοί 30-39) δείχνουν το μισό φτερό του J2 ενώ η δεξιά έδρα και το δεξί μισό της κεντρικής (αριθμοί 50-59) δείχνουν το μισό φτερό του J3.

Αυτή η ταυτόχρονη παρουσίαση έγινε για οικονομία χώρου, αφού η μόνη διαφορά των δύο κατόψεων εντοπίζεται στην απεικόνιση της κεντρικής δοκού τους, εξ αιτίας της διαφορετικής θέσεως της (επάνω-κάτω) ως προς τα αντίστοιχα πλευρίδια.

Αν πρόκειται να φτιάξεις το Jupiter 2, επίλεξε το πλευρίδιο 34 και θεώρησε ότι η δοκός σε όλο το εκπέτασμά της απεικονίζεται όπως στο αριστερό μέρος του φτερού (αριθμοί 31 και 33). Για το Jupiter 3 χρησιμοποίησε το πλευρίδιο 54 και θεώρησε ότι η δοκός σε όλο το εκπέτασμά της είναι όπως στο δεξιό μέρος του φτερού (αριθμοί 51 και 53).

Οι υπόλοιπες διαστάσεις της κάτοψης είναι κοινές για τα δύο φτερά. Διευκρινίζεται ότι:

  • Τα περιγράμματα των No 36 και 56 που ορίζονται με μια σειρά από βελάκια είναι ίδια.
  • Τα κομμάτια 30, 31, 31c, 32, όπως και τα 50, 51, 51e, 52, είναι μονοκόμματα από την μία άκρη τους έως την άλλη. Δεν είναι κομμένα στη μέση.
  • Η σχηματική παράστασις της μίας διέδρου είναι από το J3. Παρόμοιες θα είναι και οι ενώσεις των διέδρων του J2.
  • Τα Jupiter 2 & 3 χρησιμοποιούν την άτρακτο του Jupiter 1 που θα βρεις σχεδιασμένη στο αντίστοιχο φύλλο.

Συνδυασμοί των φτερών με την άτρακτο

Αεροπλάνο σήμαινει φτερό. Εάν αλλάξεις φτερό θα έχεις ένα νέο αεροπλάνο. Ο ρόλος της ατράκτου είναι να κρατήσει τα φτερά και το ουραίο στην κατάλληλη θέση και γωνία.

Η οικογένεια Jupiter χρησιμοποιεί την ίδια άτρακτο που βρίσκεται στο σχέδιο του Jupiter 1. Η άτρακτος αυτή είναι απλή, εκπληρώνει όμως άριστα την αποστολή της. Το ουραίο του Jupiter 1 είναι και ο λογικός συνδυασμός για το φτερό 1, ενώ το ουραίο που εμφανίζεται στο φύλλο 2 είναι καλύτερη εκλογή για τα φτερά 2 καί 3. Δεν θα υπάρξει βέβαια πρόβλημα αν οι συνδυασμοί αυτοί αντιστραφούν.

Για κάθε νέο φτερό ή ουραίο που τοποθετείται στην άτρακτο χρειάζετα νέο τριμάρισμα.

Το μέλλον

Οταν φτιάξεις ένα Jupiter ή το Saturn, είσαι έτοιμος να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα.

Ποιό μπορεί να είναι αυτό;

Είσαι ελεύθερος να διαλέξεις το μοντέλο που σε ευχαριστεί περισσότερο, πάντα μέσα από τις κατασκευαστικές και χειριστικές δυνατότητές σου.

Σίγουρα σου αρέσουν τα τηλεκατευθυνόμενα. Και σε ποιόν δεν αρέσουν; Αν και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις είναι ευνοϊκές, σε λίγο θα μοιραζόμαστε τις διαθέσιμες συχνότητες. Μη ξεχνάς όμως ότι εκτός από τον "κυριακάτικο" αερομοντελισμό με τα "σπορ" μοντέλα, υπάρχουν και οι αγωνιστικες κατηγορίες. Αν σε ενδιαφέρει να ανέβεις τα σκαλοπάτια των γνώσεων και των επιτυχιών του αεραθλήματόςμας, διάλεξε να ασχοληθείς και με μιά επίσημη αγωνιστική κατηγορία.

 

[ Jupiter 1 ] - [ Jupiter 2 & 3 ] - [ Πτήση]

 

Πρώτη σελίδα/Home Περιεχόμενα